lørdag 21. februar 2009

Today's colour; purple. / Lilla.

I dag er det lilla/fiolett som gjeld i fargeveka. Eg synest at lilla er vakkert, men det har aldri vore "min" farge. Eg likar lilla blomar, saman med rosa blått og kvitt medverkar lilla til ein harmonisk heilskap. I dag vel eg å vise "ein enkel tulipan" fotografert i ulike stadie. Ikkje alle bilde er av god kvalitet, men det får så vere. Tar også med sjalet mitt som eg har vunne. Herleg mjukt og varmt sjal i bølgemønster og ulike fargesjatteringar, gult, oransj, turkis, grønt og med hovedvekt på blått og lilla. Sidan det innheld så mange fargar passar det til det meste. I vinterhalvåret brukar eg det nesten dagleg. Ta ein tur innom Mette på bloggen Koselig, der ligg det mange lilla lenker.

21 kommentarer:

Turid sa...

Herlige lilla innslag fra deg i dag- dilla på lilla æ - så det sjalet falt i smak ja.
Fastelavens kos hos mæ om du ser innom!
Ha ei flott fastelavenshelg!

Anonym sa...

Fint det lilla sjalet ditt er.Så lekkert til sommeren også da, over en hvit kjole etc. Utrolig fint :)

Ha en riktig god helg Marie
ps. jeg har ny msn forresten, koseligkoselig@live.no

Gunilla sa...

Vilka fina bilder du är ju fantastisk som fotograf.

Och om du blir less på sjalen din så skicka den till mig då. :o)

Ha en fin helg

Gunilla

Unknown sa...

Nydelege lilla bilder, likte spesielt godt det øverste:0)
Sjalet såg deilig ut, gost å kaste over skuldrane om ein frys litt!!
Ynskjer deg ein koseleg laurdagskveld.

Anonym sa...

Ikke så farlig med bildekvaliteten, alt det vakre i en tulipan kommer mer enn godt nok frem. Og det sjalet er no bare nydelig, da - ikke rart du bruker det ofte, ahdde jeg også gjort! Ha en fin lørdagskveld, Berit. Klem fra Randi**

Brit. (lille meg) sa...

Det sjalet var nydelig! Du var heldig som vant det!
Tulipan er en fin blomst.
God helg til deg!

Petunia sa...

Synes bildene dine var fine lell jeg og de viser jo godt livets gang!
Et flott heklet sjal er jo alltids greit å ha.
Ønsker deg en fin lørdasgkveld!

Katarina sa...

Vacker tulpan i de olika stadierna! Schalen ser också härlig ut!
Ha en trevlig helg!
Katarina

elle-melle sa...

Det sjalet ditt var berre lekkert!
Sånn et kunne jeg godt tenkt å strikke. Har du peiling på hva slags garn som er brukt?

Anne-Berit sa...

Så fint sjal du har,nydelige farger.Fine bilder av tulipanen,artig med bilder av blomster som ikke er helt hele og friske lenger,de blir spesielle og tøffe:o)

CanadianGardenJoy sa...

It is all beautiful to me whether a plant or knitting . what a gorgeous rich fuschia ? purple mix .. very pretty ! : )

Berit T sa...

Flott følge av tulipanens stadier, og strikkesjalet var nydelig!
Ha en fin kveld Marie.

Kerri sa...

Marie, Your purple tulip is exquisite! I can't wait to see the tulips again :)
The knitted garment looks very soft and warm, and has such a beautiful blend of colours. Is it a baby blanket?
We have beautiful sunshine here today! But it's still cold.

eba sa...

Så nydelege bilder du har tatt i fargeutfordringa! Det er så ein må elske alle fargar slik du framstiller dei... <3
skreiv lenger nede ang utmerkinga, men igjen takk, no har eg endeleg fått den på bloggen...
Ha ein fin søndag.

Eba.

Liv sa...

Nydelige bilder både av tulipan og sjal. Skjønner godt at sjalet er i flittig bruk.

FO - 2 sa...

Nydelig tulipan! :)
Likte fargene i midten. Vakkert! :)

Min Verden sa...

Her er det grusomt lenge siden jeg var. Jeg har ikke vært sånn kjempeaktiv, men jeg tror kanskje du ikke er på den nye lista mi - må sjekke. Ble veldig betatt av disse istappbildene dine - de var utrolig flotte. Blomsterbilder er selvfølgelig alltid fint og du har mange :) Vi ses nok snart igjen. H.

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelig og det sjalet var flott. Ha en fin fastelavenssøndag:)

GundaM sa...

Og idag er dagen svart og kvit!

Fine bidrag du ahr hatt denne uka marie! Håper du ahr en flott søndag der ute;)

Klem

Anne på Moseplassen sa...

ooo, så mye flotte tulipanbilder!
Nydelig farge, tulipanene er jo usedvanlig egnet til sånn macrofotografering :D

em sa...

ooh, pretty knitting. did you do that?