fredag 10. juli 2009

ABC-S for svaleungar.

I gårkveld var eg ein tur i løa og tok desse bilda gjennom ei sprekke mellom to fjøler i veggen. På kanten på siloen hadde eit svalepar reiret sitt. Svalungane er nok snart flygedyktige. Dei sat tolmodige og venta på at far eller mor kom med mat.
Først såg eg berre ein unge, men så kikka ein til fram. Det var sikkert fleire ungar i reiret også, det var ikkje så lett å sjå. Bilda er ikkje så gode, eg måtte både zoome og beskjære kraftig. Gå til ABC-bloggen til Petunia for fleire innlegg.

23 kommentarer:

ElinSire sa...

Så morsomt å få til bilder av svaleunger :) Tusen takk for veldig koselig hilsen hos meg, det satte jeg stor pris på :)

Ha en god helg!

Anonym sa...

Næmen, så ksoelige naboer dere har da! Synes du har fotografert dem flott jeg, Marie. Spennende å følge med på disse søtnosene:o) Kos deg med helga! Klem fra meg**

Brit. (lille meg) sa...

Tenk at du fikk bilder av disse svaleungene! Jo, det er flotte bilder! Det er bare du som er altfor kritisk til deg selv!
Ha ei god helg!:-)

Petunia sa...

Bildene er nydelige, Marie:) Svaler er vakre fugler - både å se på og som luftakrobater. Det skal bli artig for dere å følge med dem på deres første flygeturer. Ikke så elegant det kanskje...
Ha en flott helg, Marie. Nærmer det seg ferietid?

elle-melle sa...

Nydelige svaleunger!
Et riktig godt sommertegn dette.
Bildene dine er fine de, selv om det måtte zooming til. Det er ikke alltid like enkelt å komme så nær motivet og da er det godt å kunne ha litt hjelpemiddler.

Hulda sa...

Så fine de var, svaleungene. Syns alltid det er så koselig å finne fuglereir. Vi har et i doveggen på hytta, der er det trosteunger nå. :)

Bling - our elf on the shelf sa...

Åååå, så heldig du er som har slikt å fotografere :)

Orlaug sa...

Fine bilde!
Jaudå, har svaleungar i løo me òg, men dei er so høgt oppe at eg torer ikkje setje liv og helse på spel for å ta bilder, men koseleg er det...
God helg!!

Anonym sa...

Der er intet at beklage; flotte Skud af to Svaleunger ;-)

Jeanette Jess1 sa...

Så morsomt med svaleunger,og at du faktisk har fått til bilde av dem ;o)
Flotte bilder og flott innlegg!!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Sjeldent å komme så tett innpå svaleunger da. Eller sulu som vi sier. Kanskje du har ei framtid som paparatzi-fotograf, men det er muligens litt begrenset hva du ser fra den sprekken i løa ;)
Fortsatt god helg.

Hage foto og natur sa...

Så koselige bilder!
Svalene kommer ikke hit på loftet lengre, sikkert pga. av at katten ofte ligger på der.
***
GOD HELG!

Ruth Bernssen Bø sa...

Eg syns bileta var flotte. Ikkje ofte ein er så heldig å får sjangsen til å ta slike "øyeblikksbilete"
God helg

Rimkogeren sa...

Superskøn & Sød S-løsning.

Grethe sa...

Dette var nydelig :0)

TorAa sa...

Du i all verden hvike flotte bilder du har lagt ut.
Svaler er noe helt spesielt, ofte besunget og også mange steder det sikreste værtegnet.

Anonym sa...

Du er jo rene mesterfotografen! Artig med fugleunger! I veggen på utedoet på den vesle steinhytta vår, som svigerfar bygde for 40 år siden, er det trosteunger. "Lappesola" tok bilder og la ut et på bloggen da hun og guttene var nordover. Men det er nok ikke så fint som ditt:)Toril A.

Anonym sa...

Så morsomt å få se dem i redet!

På det gamle landstedet vårt hadde vi svalerede hvert eneste år, og du verden så trivelig det var å følge de små!

Laila -Karin sa...

Så dyktig du er . Nydelig
Ha en fin dag.
Klem

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Innom for å ønske deg en fin julidag du får kose deg masse :)

Marita sa...

Flotte bilder, Marie.
Jeg må innrømme jeg kjørte forbi deg idag, fant huset ditt der nede ved fjorden (kjente det igjen fra bloggen). Bokn Plast er en kjent bedrift fra min tidligere arbeidsplass. Det er nydelig på Bokn! Vi tok en lett lunsj på fergeleiet før vi var innom ditt nabolag. Og når man kjører med ektemenn, blir det som de vil, ikke lett å finne "stoppknappen"

Anonym sa...

Nice post. While I can't read it I did enjoy the layout and pictures.

Viola sa...

Nå har jeg scrollet meg nedover bloggen din, så kom jeg hit, og denne har også gått meg hus forbi! Så heldig du var med disse bildene, gjennom en sprekk! Profft!! :) Jeg hadde også bl.a svaler på S. :)