tirsdag 18. august 2009

Ny macrolinse.

Endeleg har eg kjøpt meg macrolinse! Sigma 50mm 1:2,8 DG MACRO. Denne linsa skulle vere god for nybegynnerar fordi ho var lyssterk og lukkartida dermed blei kort. Eg vore ute og testa henne for første gong.
Sitronsommarfugl leitar etter nektar på breiskolm. Om du ikkje har vore innom bloggen min på ei stund så kikk på innlegget under :)
Har du tid og lyst til å vere med på bloggtreff er siste frist for påmelding 10 september sidan me skal bestille bord I skudeneshavn.
Nyt augustdagane, der er framleis sommar! Iallefall på kalenderen :)

20 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Gøy med macro , prøver å finne ut mest mulig med det nye kamera mitt.
Vist du så det øverste bilde på siste innlegg vil jeg spøre deg om duhvet om det er enjordveps. Den var så lang.
Haen fin morgendag.
Klem

Anne sa...

Gratulerer gratulerer, må spare litt jeg ser jeg og teste ut dette jeg også. Har fulgt Anne-Berit nå da i hennes prosess med denne nye linsa og det er ikke enkelt selv om enhar rett utstyr heller.

Det ene flotte innlegget etter det andre her Marie, skal s du har oopplevd mye flott natur denne sommeren. Vakker vill natur, Norge på sitt beste. Har hatt en Hurtigrutetur jeg da,sammen med jobben til mannen, men desverre uheldig med været og sikten, dessuten må jeg nok innrømme litt sjøsyke også... Ødela den store foto opplevelsen i grunn.

Ha en kjekk dag, klem fra Anne

elle-melle sa...

Gratulerer med ny linse!
Det er gøy med nye "leksaker"!
Jeg har en jeg og og den brukes flittig, men krever litt øvelse. Heldigvis er det bare å knipse i vei, det var verre før når man ikke fikk se bildene før de var hentetog betalt hos fotografen.

Kathrine sa...

Gratulerer! Dette blir gøy, og spennende:) Har tenkt på enda en ny linse jeg også, men da blir det nok med en kraftigere zoom på. De to jeg har, er ok til det meste egentlig. Sitronsommerfuglen er flott da.
Ha en innholdsrik fotodag!

:)

Gunilla sa...

Hej Marie

Det var ett tag sedan jag kikade in och jag ser att du har bytt foto på dig ochså.
Bilden du har tagit med ditt nya lins är jättebra sådan klarar jag inte. Först trodde jag att det var blad men jag läste då att det var en fjäril.
Ha det gott
Gunilla

naturglede/Randi Lind sa...

Gratulerer! Nå åpner det seg en ny verden for deg i naturen. Så gøy. Gleder meg til å de resultater av fotograferingen med macro:)

Turid sa...

Flott bilde -og gratulerer med ny linse.
Det er morsomt å utforske å leke litt med kameraet.
Ha en fin dag!

M.E.V. foto sa...

Jeg vil også ha! ;)

En slik står høyt på ønskelista mi, men det får bli etterhvert...

Flotte bilder:)

Randi sa...

Denne blir midt i blinken for deg ja! skal kjøpe en macro linse jeg også..men nå må jeg visst spare litt før jeg bruker mer..hihihi.
Jeg tror jeg skal gå for en 100mm linse med macro. Har sett meg ut en...men den var dyr.

Vakre bilder nedover bloggen din...naturen og du går hånd i hånd. Også du har det vakkert rundt deg ser jeg.

Ha en flott dag

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer. Den makrolinsa kommer du til å få mye kos med. Gleder meg alt til flere bilder.

Dagrun sa...

Så flotte bilder. Det må da være en sommerfuglkameleon .. jeg trodde først det var et blad jeg faktisk.

Gøy med macro!

Kaija sa...

Hi!I have a Meme award for you. Please visit my post today to find out more. Kaija

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei Marie.
gratulera med ny macrolinse.
Det vert spanande å sjå alle dei flotte bileta du tek framover.
Eg skal kjøpe meg digitaltspeilreflekskamera for penger eg fekk til bursdagen min.
Det er litt vanskeleg å velge, men trur eg kjem til å kjøpe Nikon, siden sambuaren til dotter mi fotograferer med eit slikt og kan forhåpentlegvis lære meg litt.
Macrolinse får eg ønskje meg til neste store dag,hehe.
Bloggtreffet skulle eg gjerne ha vore med på, men eg skal ha utstilling på kyrkjetundagane i Ølen på laurdagen så då går ikkje det. Eg får kanskje til å komme på fredagen, håpar eg:)
Kos deg med fotograferinga.
Smil H

Anonym sa...

Å, nå kommer det helt sikkert enda flere vakre bilder fra deg! Har begynt å tenke på macro jeg, også - men Ting Tar Tid i Træge Trøndelag...:) Du er godt i gang, disse to bildene er jo kjempefine - sikkert moro dette! Skulle gjerne vært med på bloggetreff, men det er litt vel langt å dra. Kanskje en annen gang? Fin uke videre til deg! Klem**

Northern Shade sa...

It will be fun taking a different perspective and finding the details with your new lens.

That is so perfectly camouflaged. I thought at first it was two leaves.

Ruth Bernssen Bø sa...

Grarulera. Du kjem til å få mykje morro med framover - kos deg med kamera og linser....

Me er på veg heim att, og har hatt fine dagar saman med tyske venner, i (litt for) varme solskinsdagar.
Gler meg nå til å sjå arbeidet som er gjort med vår hage, medan vi har vore borte.

Anita sa...

Ny linse ja, gratulera!
Macro linse....er det bare meg som ikke vet hva det er????

lavendel mio sa...

Grattis!!
Ønsker meg en slik jeg og:)
Nydelige bilder du har tatt med den :)
Ha en fin kveld,klem:)

Hage foto og natur sa...

Gratulerer med ny macro!
Da blir det mange nærbilder fra deg utover.
Jeg har nylig kjøpt Zoom objektiv, og gleder meg til å kunne nytte flere funksjoner.
***
Godt du satte meg på sporet til Kari Bremnes, har funnet mange flotte dype tekster av henne og samarbeidspartnere.
Ha en fin kveld!:)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.