mandag 14. desember 2009

På leit etter "perler og diamantar".

Nei, eg har ikkje vore hos gullsmeden på julehandel. Laurdagføremiddag då me var ute etter brakebusken skein sola frå skyfri himmel og det var nydeleg ute i skogen.
Ho er ikkje høgt på himmelen i desse dagar sola, ikkje varmar ho noko særleg heller, men du så fint det var då ho dukka opp etter at skodda låg grauttjukk heile fredagen. Grantoppane er dekka av kongler. Eineren stod rimkvit, det var som om han var dyppa i sukker. Små iskrystallar var i ferd med å tine i sola. Dei funkla som diamantar. Naturen sin eigen julepynt? Perlekjede av isdråpar i spindelvev. Vakkert! Doggen i mange små nett viser at det er mykje liv her ute i skogen også i desember. Ein tur i skogen er ein fin måte å starte helga på. Snart kjem solsnudagen, då går det sakte, men sikkert mot lysare tider! Det ser eg fram til :)

22 kommentarer:

Hilde sa...

Så utrolig skjønne bilder du har fanget! lENGTER VELDIG ETTER ET glimt av sol, men den lar nok vente på seg... Takk for et bad for sjel og sinn...
Hilde

Laila -Karin sa...

Nydelige bilder Marie
Likte spesielt godt de med doggdråpene.
Klem

Birgitta sa...

Vilka vackra bilder från din promenad i skogen. Så vackert med frost och snökristaller. Och spindelväven så vacker.
Här snöar det nu.
Önskar dej en skön vecka.
Kramar Birgitta

Anne-Berit sa...

Du verden så fint dere har det,men sol og flott vær.Her er solen forsvunnet for i år,og kommer ikke tilbake før i midten av januar.Bildene dine er nydelige som alltid.Ha ei fortsatt fin adventstid:-)

Helen sa...

Så vakre regndråper. Jeg ble spesielt betatt av det ene bildet med dråper som det fineste perlekjedet.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig!!!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert, vakkert..
Takk for at du deler frå skattejakta di... ;-)

VALKYRIEN sa...

Vakkert! Det første bildet har et eventyrlig lys! Og de duggdråpene var jo flotte! Men jeg undret meg stort over spindelvev med duggdråper på denne tiden! Ikke for det, jeg fant en edderkopp kravlende i snø her for et par uker siden, så de er nok hardføre de små krypene.

I Oslo sner som om det skulle være julekvelden! Digre snøflinger, og nydelig er det med litt julestemning.

Turid sa...

Det var nydelige perler og diamanter du hadde fanga med kameraet ditt.
Ser at det er dårlig med julesne hos dere og- men et fantastisk flott vær har vi hatt hele høsten , mildt og fint.
Ønsker sne nå, blir lysere da, selv om solsnu dagen snart er her, er jammen dagene korte.
Ønsker deg gode dager nå i innspurten!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Her var det mange fine bilder i en og samme post,det gjør godt for kropp og sjel å dra på turer og lete etter perler og diamanter. Ser ut til at dere har hatt kjempefint vær også, bare det er en opplevelse i seg selv. Akkurat nå så snør det i Drammen, men det er fint for da kanskje det blir en skitur igjen snart :)

Thusnelda sa...

Eg er berre inponert av alle dei Kjempefine bildene dine.
Ha ei god natt.

Anne sa...

Noen timer bare MÅ man nyte, kaste kjevel og vaskefille langt av gårde å bare ut for å hente litt overskudd og for å senke skuldrene.
DET sjø Marie skal en slettes ikke ha dårlig samvittighet for nei :-)

Vært så årlig vær her i det siste at det har blitt lite med tur, en kjenner det faktisk både å formen og humøret, det er ikke som det var.
Mørketiden også vet du, og ekstra ille blir det uten snø. Ser jo ikke heimen i dagslys anet enn i helgene da.

Nydleige bilder du her viser, vitaminer for øyne og sinn, og det å få oppleve slike stunder ute, mer verd en diamanter det sjø..., tenk på alle de Manhatenfruene du som aldri aldri kaskje har sett slike ting i naturen, hjelper lite med diamanter rundt halsen da.

Jamenble det eine i barnahagen ja, kjenner nesten lukta her jeg sitter jeg, og den busken kommer jo til å bli så enormt fin også. Ta bildet da så vi får se det pynta!!

Nå jobb her straks, det er tirsdag og mannfolk med for stor prostata som gjelder, huff og min for noen dager..

Klem til deg min venn, og ha en fin tirsdag du også, tross alt bede å slite med unge mannfolk og den tissinga enn 70 åringer...

Anonym sa...

Hei.Nydelige bilder.Er ikke mye som minner om jul dær.Kjempe nydelig.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil..

Vform sa...

Vilka underbara bilder du visar oss! Skönt med skogspromenad när vädret är så fint!
Skön dag till dig!
Kram V.

Kathrine sa...

Nydelig! Morro å gå på perlejakt:)
:-)

FO - 2 sa...

Vakkert, min venn. :)
Det funkler og glitrer.
Nydelig.

Gunilla sa...

Vilken fin tur.
Vackra bilder du visar.
Spindelväven och vattendropparna är ju riktiga kristaller.
Vi har fått vår första snö idag jag hoppas att det får ligga kvar till Jul.
Ha en riktigt fin vecka
Kramen/Gunilla

Hage foto og natur sa...

Så vakker en seie av ekte "Perler", fra et fint terreng.
Her har vi både sol og et tynt lag med sne i dag.
Klem fra Jorunn

Brit. (lille meg) sa...

Saa mange skatter du har fanget her!
Det er mange motiv, bare man oppdager dem. Det er veldig lenge siden jeg var innom deg ogsaa. Men det er likt overalt. Jeg er ikke aktiv i bloggeland for tiden.Har ikke sett innom mine venner.
Ha en fin kveld og en god uke!

Amrita sa...

excellent shots

GAWO sa...

Du serverte meg ei perle av ei historie på bloggen min i dag. Eg lo høgt. Diamantane fann eg her hos deg :-)Fine bilder frå ein fin tur.

Ser at de også har vore på juletrehogst. Fint å gå no når det ikkje er snø.
Men snøen kjem no... om litt.
Ynskjer deg ei strålande førjulstid.

eba sa...

N Y D E L E G E bilete! <3