onsdag 31. mars 2010

God påske!

Det silregnar og er grått her i sørvest. Våririsen i hagen har vakna frå vinterdvalen og lyser opp utanfor døra. Ein varm tanke går til Ida som gav meg løkane for eit par år sidan :)
Inne har eg pynta med egg og kyllingar. I tillegg har eg tatt inn nokre kastanjekvister som eg håpar vil kome med blad om eitpar dagar. Her på garden er kalvinga i gong så me held oss "ved teltet" som så mange påskehelger før. Me har besøk, får besøk og går på besøk. I tillegg høyrer ei gudsteneste eller to med i påskefeiringa for meg.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Du som låg i natti seine Sorgtyngd, vanvørd og aleine
skjelvande på såre kne.
Du som skåli trufast tømde Medan alle dine rømde
Stridsmann frå Getsemane!

Du som spotta vart og banna Kront med klungerkrans om panna
Medan augo brant i sorg.
Du som stod i namnalus pine, Skild frå dei du kalla dine
Einsam i Pilati borg!

Du som hekk til krossen nagla, Medan blodut sveitte hagla
Frå di panne då du sa:
"Fader, kvifor gjekk du frå meg!" Å, lat nådens blodstraum nå meg
Offerlam frå Golgata!

Lær mi sjel kor du laut lida, Syn meg såret ditt i sida,
Styrk og nør mi veike tru.
Syn meg dine merkte hender, Så eg frelst mitt auge vender
Opp til deg på krossen, du.
(Jakob Sande)
~~~~~~~~~~~~~~~~
Nå tar eg bloggpause og påskeferie.
GOD PÅSKE :)

29 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydelege bilete..
Den våririsen er berre skjønn!

Takk for at du minner om det viktigaste!!

God Påske Marie!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God påske til dere også. Det er utrolig hvordan man kan kose seg med base hjemme i påska også.Det viktigste er hvem man er sammen med.
Syns jeg så noen Berit-egg her. Nydelige!

IngunnBW sa...

Så vakre våririsene blir gjennom kameraet ditt! Nydelig med vanndråpene på :)

Skal dere få kalver i påsken, håper du legger ut nmoen bilder av dem. Kalver er så utrolig søte! Håper alt går bra med fødselen og den blivende mor.

Jeg blir også hjemme i påsken, dette er en tid på året da jeg er vanskelig å rikke fra huset. Må ikke gå glipp av noe som skjer i haven, vet du :) Håper været bedrer seg i løpet av påskedagene, det regner jevnt og trutt og mye nå og skal visst forsette med det minst et døgn til. etter det vil jeg ha sol!

God hjemmepåske til deg i koselig pyntet hjem :)

Anne-Berit sa...

Nydelige påskebilder hos deg,irisene er så vakre der de står med vanndråper på.
Spennende med kalving,har vært med på det hos mine besteforeldre da jeg var i tenårene,en stor og vakker opplevelse.
Versene her,er de fra en salme? Fine var de i alle fall.
God påske!

HildeS/Frøken Fryd sa...

God påske til deg og dine Marie:))
Smil H

Marita sa...

Iris er bare nydelig. Og så tidlig alt er hos deg *skuler ut på masse snø i egen hage*
Koselig påskeegg også, ble inspirert til å dekorere noen selv :) God påske!

Anonym sa...

Så koselig og stemningsfulle bilder, Marie. Ha ei riktig fin påske sammen dine kjære. Klem**

Asbjørg sa...

Så vakre bilder av irisen.Nydelig påskepyntet stue,jo det kan være flott å være hjemme i påska også.Vi er litt her og litt der vi,hytta,hjemme og barndomshjemmet.
God påske!

Birgitta sa...

Tittar in för att önska dej en riktigt GLAD PÅSK. Vad trevligt att kalvningen är på gång.
Kramisar Birgitta

Birgitta sa...

Tittar in för att önska dej en riktigt GLAD PÅSK. Vad trevligt att kalvningen är på gång.
Kramisar Birgitta

Anne sa...

Ååå Marie. Vakre blomster som vanlig, og den irisen er jo bare sjønn da.

Utrolig synd med været og da spesielt regn da nå når en endelig har litt fri og tid til å være utendørs. Men, så liten en kan gjøre med det sjø :-( så lenge vi har opphold!!! har jeg sagt, skal ikke mitt humøret ødelegges av lavtrykk.

Har huset fullt av unge folk du sikkert, hjem til påske dine nå, og du får med ett litt mer å henge fingrene i. Koselig å da, når alle nåer delvis spredd med vinden.

Rolige dager her hele påska, jobba frem til i dag, men nå er det FRI!!
Sønnen vil ikke på hytta, og da må vel vi voksne holde litt oppsyn her hjemme, føler oss ikke helt trygge hvis ikke.

Kos deg litt selv også da Marie, ikke tenk bare på alle andre kjære du, for tenker litt på deg også vet du.

Anneklem med ønske om at du skal få dager med sol på mange måter.

Vform sa...

Glad Påsk kommer härifrån Finland också!
Jättefina påskbilder!

Kram!

josimo sa...

Så nydelige bilder ,og han lille lurvete Pipip Ola på siste bilde var bare så nydelig!

Ønsker deg en riktig God Påske

Annelis hantverk sa...

Vilka vackra bilder på lökväxten! Så fint du har påskpyntat med ägg och kycklingar!
Glad Påsk!

Ruth Bernssen Bø sa...

Så vakkert du har fanga våririsen.
Regn og gråver her og, men håper på litt fine dagar i helga.
Min siste arbeidsdag er i dag, og det blir mai før eg skal på arbeid igjen.
Fortsatt god påske.

FO - 2 sa...

Koselig, min venn. :)

GOD PÅSKE! :))

Anonym sa...

Så nydelige bilder av våririsen! Og herlig påskekylling! Her er det nydelig vær, men masse snø ennå. Det begynner å tine på takene, så det er kanskje håp om at vi får blomster i hagen her også en gang:)Fortsatt god påske! Hilsen Toril A.

Anne (Moseplassen) sa...

Innom for å ønske deg riktig god påske. Ser du skriver at dere skal ha kalving nå, slutta dere med lam, eller er dere ferdig med de alt?

Håper påsken blir fin, med litt ro og hygge mellom jobbingen :)

Gunilla sa...

En riktigt Glad Påsk önskar jag dig.
Vad trevligt med nya små djur på gården.


Kramen/Gunilla

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det er mer høst enn vår her i Drammen også akkurat nå, grått og regnvær, men været avgjør heldigvis ikke hvor koselig det blir :) Nydelig farge på blomstene dine, godt vårtegn som popper opp. Lykke til med kalvingen på gården.

God påske til deg og dine :)

naturglede/Randi Lind sa...

Så nydelig innlegg å lese en påskemorgen. Ønsker det god fortsetttelse og lykke til med kalvingen:)

em sa...

love the iris shots! nice work! happy easter!

A wildlife gardener sa...

I love your header, Marie :)

I love the fabulous photos of the iris :)

I love your Easter chicks :)

Happy Easter, Marie :)

Katarina sa...

Bilderna på våririsen är fantastiska!

Kerri sa...

The blue of the iris is wonderful, Marie!
Happy Easter and happy spring!

Randi sa...

Nydelige bilder!
De dråpefylte blomstene var fantastisk flotte!
Alltid viktig å huske hvorfor vi feirer høytider. Julie kunne fortelle oss hvorfor skjærtorsdag hette det den heter...utrolig hvor fort ting går i glemme boka.

Ha en flott vårdag
klem

elle-melle sa...

Våriris er en fantastisk blomst, og du har så visst ikke gjort skam på den med bildene dine. Nydelig.

Bloggpause kan være godt av og til, det hender man trenger en hvile også fra dette fora.
Dere er vel i full gang med kalvinga og da har du mer enn nok å gjøre.
Lykke til og så håper jeg alt går bra både med dyr og folk!

Amrita sa...

Nice to read how you celebrated Easter. Love the eggs and decorations

myonlyphoto sa...

Wow these flowers photos are so beautiful. Happy belated easter. Anna :)