søndag 7. november 2010

Vandring på smale stiar, traktorvegar og langs stille vatn.

Av ulike grunnar har det blitt lite fototurar og også lite blogging i det siste, det er så mange ting ein skal rekke i ein travel kvardag. Om eg ikkje alltid har kamera med meg har eg stort sett mobilen i lomma og det blir ikkje så værst bilde med den heller. Her kjem nokre smakebitar frå eit par turar.
Desse tre første har eg tatt på veg heim frå jobb. Det hender at eg tar ein omveg gjennom skog og utmark. Turen tar ca 50min og er overkommeleg, men går eg rett heim tar det ti minutt så det freistar litt for mykje etter ein aktiv dag på jobb. 
Det gjer godt for både kropp og sjel å gå i dette vakre landskapet. 
Haustveret skiftar og det ruskar ofte her ute ved kysten, men me har også blikkstille dagar med knallblå himmel og speglblanke vatn. Bilda nedanfor er tatt ein ettermiddag i det det avdagast.




Takk for alle lukke til ønskingar på innlegget under :) Salet tok vel ikkje heilt av akkurat, men litt blei det nå :)
Eg fekk masse skryt og det var veldig kjekt. Har kjøpt inn nokre fleire store kalenderar til neste salsdag. Eg har laga ei presentasjonsside på facebook som du finn her. Der kjem det meir etterkvart. Er det noko der du kunne tenke deg så ta kontakt via mail :
GOD HELG!

18 kommentarer:

Hulda sa...

Så fine turbilder. Virkelig herlig med skogstiene og det store treet. For ikke å snakke om fjell og vann. Slike turer er gull verdt.

Malys krok sa...

Ja her slutter jeg meg til det Hulda har skrevet! Slike turer er bare så flott! Er det noe som er ferie for meg så er det slike ting! Du har tatt med deg minnerike bilder som det er fint at du viser her! Og så fint det må være med bar mark så lenge! Nydelige bilder der en ser veien oppetter lia! Ønsker deg en god kveld, Marie!
-Margit-

Berit T sa...

Nydelig marie. Det gjør godt å gå på slike veier, å kjenne den fuktige lukta av mose. Bilder der masta ligger i skya-skodda, perfekt!
Hadde tenkt jeg skulle ut i marka jeg også i dag, men akuratt da kom de store guttene på su\ykkel og det er så koselig. De lurte på om mormor hadde noe de kunne lage julegaver av ;o)
Så da ble det fylt opp i ryggsekken med saker og ting, og jobben er antagelig i gang men de.

Ha en fin kveld.

elle-melle sa...

For noen fine bilder av fine steder!
Du har en flott omveg hjem fra jobb, men jeg skjønner godt at det likevel frister å komme fort hjem.
De bildene med speilblankt vann og fjell var virkelig til å drømme seg bort i - så beroligende og fredelige. Jeg bor jo også ved havet og vet hvordan det kan ruske og blåse, så når det er stille og fint må man bare nyte og se.

Vform sa...

Åh, såå vackert!!
Tusen Tack för turen!

Kram Vivan

Christine sa...

Kjempeflotte bilder Marie.
Kjempefin blåfarge du har på bloggen din, eg o har prøvd både fargar og andra malar, men finne ikkje akkurat den rette.

Ruth Bernssen Bø sa...

Flotte bilete frå ditt turområde.
Håper eg kan vandra iøag med deg ein dag.

God kveld.

VALKYRIEN sa...

Flotte bilder og nydelig stemning i bildene! Det er så godt å ha slike områder å gå i. Selv er jeg glad jeg har det rett utenfor døren selvom jeg bor i Oslo! Priviligert! :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Så fin tur du har hatt. Her kan en drømme seg vekk og nyte de vakre høstfargene i naturen.

Northern Shade sa...

You have some beautiful scenery nearby, both the woodland tracks and the water views. What a nice trip coming home from work, when you have the extra time.

Anne sa...

Oj oj oj, jeg var jo så spent på hvordan den utstillingen gikk Marie. Ikke det store salget er å lese, men nå har du i alle fall fått markedsført deg litt, så bare vær litt tålmodig nå min venn. Vi nordmenn er litt treige vettu.

Nydleige bilder som vanlig hos deg, med et landskap som for meg er litt fremmed, og spesiellt nå når vi har hatt en hvit vinterhelg. Julestemning over natta å det gitt, flott er det, men tidlig da gitt.

Anneklem til d g i kvelden.

Refleksjon på livsvegen sa...

Herlige bilete..
eg er ikkje på "fjeseboka"...
Så eg får ikkje sett det du har der..
vonar du får solgt masse!!

søndagsklem♥

Sylke Feldhusen sa...

Så fin natur du har i nærområdet. Flotte bilder fra deg igjen.

Håper du får solgt litt mer via facebook! Selv er jeg ikke der, så jeg får ikke se... ;)

Ha en fin kveld! Klem

Sonja sa...

Herlig vakker natur og bilder. Jeg synes du er flink når du greier å gå tur på veien hjem fra jobb.
Jeg har bare 5 min å gå hjem, men noen ekstratur blir det aldri.

Anne-Berit sa...

Må være deilig å rusle i det fine landskapet dere har.Nydelige turbilder:)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Nydelige bilder...og så mange flotte farger det har vært i høst, men nå har snøen kommet her og dekket til alt...

Ha en super dag og uke...

Rune Eide sa...

En slik vei skulle jeg gjerne hatt å gå på - hver dag. Da slipper man aldri opp for motiver.

Hyggelig at det gikk bra med utstillingen!

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for titten.NYDELIG.Er som man får lyst til å speile seg i vannet.Nydelige bilder.Ikke slik hær på Nordvestlandet nå.Snø og kaldt.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.