tirsdag 29. januar 2013

Til minne om mor.

28. januar 1923 var mor sin fødselsdag. 
Det er nå litt over tre år sidan ho døydde.
Tenkte ekstra på henne igår.
 Mor var glad i dikt og små vers.
Fann ho noko ho lika i bøker eller blad skreiv ho det ofte ned i notisbøker 
eller på små lappar.
Då me døtrene rydda i tinga hennar fann me mellom anna dette:


Ein vårfrisk draum som kan atter venda
Eit fagert minne som ljos kan senda
Det heilar hugen so hjarta lær,
kor stussleg kring deg alt elles er.



Til minne om, og med stor takk til mi snille, gode mor.

7 kommentarer:

Vform sa...

Det finns vissa dagar som minnen sköljer över en ... en sådan dag är ofta mor med!
Ha en bra dag!
Kram Vivan

Anita sa...

Så fint du har lagd det til!!du var nok glad i moren din og hun i deg!!!Likte begge bildene..var sykkelen hennes mon tro?

Ønsker det en fin kveld :)!hilsenAnita

lavendel mio sa...

Så vakkert!
Nydelige bilder!
Så heldig dere var som fant diktene etter din mor, det er dyrebare minner, det.
Klem Hanne

Refleksjon på livsvegen sa...

Så vakkert du minnast di mor!

Mamma hadde blitt 84 år 2.januar..
Men vart berre 71år..
til hausten er det 13år sidan ho døde.. Minstemann var berre 2 år då.
Følest av og til som det var i går.. og andre tider som det er frykteleg lenge sidan.. Med gode minner gror såra sakte. men sikkert..
Men saknet kjære Marie vil ligge der! Slik er det for meg i allefall..

Nattaklem

FO - 2 sa...

Det er fint å kunne minnes våre kjære litt ekstra med slike markeringer.
Verset etter henne
har håp i seg.
Og det trenger vi, alle sammen.
Jeg gjetter at alle diktene og versene etter din mor, er dyrebare skatter for deg.
Du har evnen til å åpne deg og ta imot, like mye som du har evnen å gi og å formidle.

Er glad for at du er her, Marie!

God onsdag!
Klem.

Irene sa...

Så vakkert! Minner som det gjør godt å ta vare på. Sikker på at hun ville likt dette innlegget.

Klem I:)

Unknown sa...

Dette var et vakkert innlegg til minne om din mor. Vi skal bære minnene videre i våre hjerter.

Jeg savner fortsatt mamma, mer enn 32 år etter at hun døde. Kun 64 år gammel. Tenker titt og ofte på henne. Alt jeg gjerne skulle ha burde med henne om... Ting som føltes uvesentlig dengang, men mer vesentlig jo eldre man blir. Jeg har skrevet mange innlegg om henne på hennes fødselsdag.

Takk for hilsen på bloggen min. Nå har jeg endelig kommet i bloggmodus igjen, så det blir flere innlegg fra mitt kjære vinterparadis i tiden framover.

Klem fra meg